Компаниите, регистрирани за ДДС, купуват на нетни цени – без да чакат за възстановяване на ДДС. Въпроси? Whatsapp +420 728 870 010

Регламент за рекламации

интернет магазин emszero.cz

(компания RationalFans s.r.o.)

 

РАЗГЛЕЖДАТЕ ЖАЛБА? МОЛЯ, ПЪРВО НИ ИНФОРМИРАЙТЕ ЗА ТОВА ЧРЕЗ ИМЕЙЛ НА EMSZERO.EU@GMAIL.COM

Всеки случай има свои специфики, затова първо ще се опитаме да намерим най-подходящото решение именно за вашия случай.

  

Ако се връщате обратно до нас в склада, моля изпратете предмета на адрес:

Rationalfans s.r.o.

Za farou 43a

Troubsko 664 41

Складът работи в работни дни, всички превозвачи го познават, няма проблем с връщането. На пакета напишете видимо РЕКЛАМАЦИЯ.

 

Пълният текст на рекламационния ред можете да намерите по-долу.

 

1. ВЪВЕДЕНИЕ

1.1. Предмет на рекламационния ред. Настоящият рекламационен ред на компанията RationalFans s.r.o., със седалище в Троубско,

Za farou 43a, PSČ 664 41, IČ: 073 53 171, вписана в търговския регистър, воден от Крайския съд

в Бърно, sp. zn. C 107725, (наричана по-нататък „emszero.cz“ или „ние“), урежда правата и задълженията на компанията

RationalFans s.r.o., произтичащи от неизпълнение на задълженията при продажбата на стоки чрез интернет магазина

EMSzero, управляван на интернет адрес www.emszero.cz (наричан по-нататък „интернет магазин“),

както и правата и задълженията на физическите и юридическите лица, съответно на държавните и местните власти,

произтичащи от неизпълнение при закупуване на стоки в интернет магазина (наричани по-нататък „клиент“).

1.2. Потребител, предприемач, непредприемач. Клиентът е или в положението на потребител, или в положението на предприемач, или

непредприемач. Потребител за целите на настоящия рекламационен ред е физическо лице (човек), действащо

извън рамките на своята стопанска дейност или извън рамките на самостоятелното упражняване на своята професия.

За целите на настоящия рекламационен ред под „непредприемач“ се разбира юридическо лице, което не действа в рамките на своята

предприемаческа дейност или в рамките на самостоятелното упражняване на своята професия. За целите на настоящия

рекламационен ред под „предприемач“ се разбира физическо или юридическо лице, което действа в рамките на своята предприемаческа дейност или

в рамките на самостоятелното упражняване на своята професия.

1.3. Правни разпоредби. Настоящият рекламационен ред е изготвен в съответствие със Закон № 89/2012 Сб., Граждански

кодекс, в редакцията на по-късните разпоредби (наричан по-нататък „Граждански кодекс“) и Закон № 634/1992 Сб., за защита

на потребителите, в редакцията на по-късните изменения (наричан по-нататък „Закон за защита на потребителите“). Правата и задълженията,

които не са изрично уредени в настоящия рекламационен ред, се уреждат от съответните разпоредби на Гражданския кодекс,

а в случай че клиентът е потребител, и от съответните разпоредби на Закона за защита на потребителите.

1.4. Общи условия. Настоящият рекламационен ред е неразделна част от Общите условия на интернет

магазина EMSzero.cz (на компанията RationalFans s.r.o.), които са достъпни на:

/obshchi-usloviia/ (наричани по-нататък „общи условия“).

1.5. Съгласие на клиента. Клиентът, който е сключил договор с компанията RationalFans чрез

интернет магазина и който следователно е се запознал и е изразил съгласие с търговските условия, с това свое действие

потвърждава, че е се запознал с настоящия рекламационен ред и изрично изразява съгласие с него в пълния му

обхват.

 

2. РЕКЛАМАЦИИ ЗА ДЕФЕКТИ НА СТОКИ ОТ ПОТРЕБИТЕЛИ

2.1. Приложимост. Тази част от рекламационния ред се отнася за Вас само ако сте потребител и урежда

нашата законова отговорност за дефекти на стоките, както и правата и задълженията от неизпълнение, които в този

възникват в този контекст за нас като продавач и за Вас като купувач.

2.2. Нашата отговорност за дефекти в стоките. Ние носим отговорност пред Вас за това, че стоките при приемането им не имат дефекти. По-специално

ние носим отговорност за това, че стоките имат свойствата, които сме договорили, и че освен договорените свойства, или ако няма

договорени свойства,

2.2.1. стоките са подходящи за целта, за която обикновено се използват стоки от този вид, като се имат предвид правата на трети лица,

правните разпоредби, техническите стандарти или кодексите за поведение в дадения сектор, ако няма технически стандарти;

2.2.2. стоките по количество, качество и други характеристики, включително трайност, функционалност, съвместимост и безопасност,

отговарят на обичайните характеристики на стоките от същия вид, които можете разумно да очаквате, като се имат предвид публичните

изявления, направени от нас или от друго лице в същата договорна верига (например производител), по-специално реклама

или обозначение, ако сме наясно с такива изявления, реклами или обозначения;

2.2.3. стоката е доставена с принадлежности, включително опаковка, инструкции за монтаж и други указания за употреба, които можете

разумно да очаквате; и

2.2.4. стоката съответства на качеството или изработката на мострата или прототипа, ако преди сключването на договора сме ви

предоставили мостра или прототип на съответната стока.

2.3. Отговорност за дефекти, причинени от монтаж или инсталиране. Ние носим отговорност и за дефекти в стоките, причинени от

неправилен монтаж или инсталиране, които са били извършени от наша страна или под наша отговорност съгласно договора. Това важи и в случай, че монтажът или инсталирането са били извършени от Вас и дефектът е възникнал в резултат на недостатъци в инструкциите, които сме Ви предоставили за стоките.

2.4. Ограничение на отговорността. Не носим отговорност

2.4.1. за стоки, продадени на по-ниска цена, за дефект, за който е договорена по-ниската цена,

2.4.2. за износване на стоките, причинено от обичайното им използване,

2.4.3. за употребявани стоки за износване, съответстващо на степента на предишната им употреба,

2.4.4. за дефекти на стоките, ако това произтича, особено при стоки за еднократна употреба и подлежащи на бързо разваляне, от тяхната същност,

2.4.5. ако преди приемането на стоката сте знаели, че стоката има дефект,

2.4.6. ако сте причинили дефекта сами,

2.4.7. ако преди сключването на договора сме ви предупредили специално, че някои свойства на стоката, която купувате,

се различават и вие сте изрично се съгласили с това при сключването на договора,

2.4.8. за съвместимостта на продадените части на стоките с други части, които не са одобрени от нас или от производителя,

освен ако съвместимостта не е била изрично договорена предварително между нас и Вас.

2.5. Срок за упражняване на правата при неизпълнение. Длъжни сте да проверите стоката възможно най-скоро и да се уверите

в нейните свойства и количество. Длъжни сте да упражните правото си на отговорност за дефекти в стоката без

ненужно забавяне, след като установите дефектите. Можете да рекламирате дефект, който се проявява върху стоката

в срок от 2 години от приемането на стоката, а в случай на употребявана стока – дефект, който се проявява върху стоката в срок от 1 година

от приемането на стоката. В противен случай правото Ви за отговорност за дефекти на стоката се погасява и няма да Ви бъде

признато.

2.6. Доказване на дефекти. Ако дефектът се прояви в рамките на една година от приемането, се счита, че стоката е била дефектна

вече при приемането, освен ако това не се изключва от естеството на стоката или дефекта. В такъв случай, ако

не признаем рекламацията, ние сме длъжни да докажем, че стоката не е била дефектна в момента на приемането. Ако дефектът се прояви след изтичането на

една година от приемането, ще трябва да ни докажете, че стоката е била дефектна още при приемането.

2.7. Вашите права при наличие на дефект в стоката. Ако стоката има дефект, имате право да поискате отстраняване на дефекта по ваш избор:

2.7.1. чрез доставка на нова стока без дефект; или

2.7.2. чрез ремонт на стоката.

Нямате право да избирате начина на отстраняване на дефекта, ако избраният от вас начин на отстраняване на дефекта е невъзможен

или в сравнение с другия начин е несъразмерно скъп, особено с оглед на значението на дефекта, стойността,

която стоката би имала без дефект, и дали дефектът може да бъде отстранен по другия начин без значителни затруднения

за Вас като наш клиент.

2.8. Нашето право да откажем отстраняване на дефекта. Имаме право да откажем отстраняване на дефекта, ако

отстраняването му е невъзможно или несъразмерно скъпо, особено с оглед на значимостта на дефекта и стойността, която

би имала стоката без дефекта.

2.9. Право да изисквате разумна отстъпка или да се откажете от договора. Правото, произтичащо от отговорността за дефекти,

състоящо се в правото на разумна отстъпка или отказ от договора поради дефект на стоката, възниква

в следните случаи:

2.9.1. ако откажем да отстраним дефекта или не го отстраним в разумен срок или без значителни затруднения за Вас

като наш клиент,

2.9.2. ако дефектът се прояви повторно,

2.9.3. ако дефектът представлява съществено нарушение на договора (т.е. по-специално, ако поради дефекта стоката не може да продължи да се използва

за целта, за която е предназначена), или

2.9.4. ако от нашето изявление или от обстоятелствата е очевидно, че дефектът няма да бъде отстранен в разумен срок или

без значителни затруднения за Вас като наш клиент.

Разумната отстъпка се определя като разликата между стойността на стоката без дефект и дефектната стока, която сте получили от нас.

Не можете обаче да се откажете от договора, ако дефектът е незначителен, т.е. особено при дребни или естетически дефекти.

2.10. Начин на рекламация. В случай, че искате да упражните правото си на отговорност за дефекти, трябва да ни съобщите за дефекта на стоката

навреме и да ни предадете стоката за проверка на рекламацията. Можете да направите това по най-добрия начин:

2.10.1. като изпратите стоката на адреса на седалището ни, или

2.10.2. лично на адреса на седалището ни, или

2.10.3. ако в документа за стоката, върху опаковката на стоката или в нашия интернет магазин е посочено друго лице, определено

да извърши ремонта (напр. сервиз), тогава при това лице.

Ако поради естеството си стоката не може да бъде предадена за рекламация (например поради значителни размери или

вграждане без възможност за демонтаж и повторно монтиране), свържете се с нас по телефона или по електронна

поща и ние ще Ви инструктираме за по-нататъшните стъпки.

2.11. Необходими елементи на рекламацията. Стоката трябва да ни бъде предадена в състояние, което позволява да се прецени основателността на рекламацията,

по-специално не е възможно да се предаде стока, която е прекомерно замърсена. При рекламация е необходимо:

2.11.1. да се докаже, че стоката е закупена от нас,

2.11.2. да посочите какъв дефект на стоката рекламирате и как се проявява дефектът,

2.11.3. да посочите по какъв начин искате да бъде отстранен дефектът (вж. чл. 2.7. от настоящия рекламационен ред),

2.11.4. да посочите вашите идентификационни и контактни данни за целите на информиране за обработката на рекламацията;

2.11.5. да съобщите желания начин на предаване на стоката след разглеждане на рекламацията (лично вземане или изпращане на адрес).

2.12. Потвърждение за приемане на рекламацията. Веднага след като получим Вашата рекламация, ще Ви издадем писмено потвърждение с данни

за датата на подаване на рекламацията, нейното съдържание, желания начин на разглеждане на рекламацията и Вашите контактни

данни за изпращане на информация за разглеждане на рекламацията.

2.13. Разглеждане на рекламацията. Вашата рекламация, включително евентуалното отстраняване на дефекта, ще бъде разгледана в срок от 30 дни от датата на

получаване на рекламацията, освен ако не се споразумеем за по-дълъг срок. В този срок ще бъдете уведомени за разглеждане на рекламацията

и стоката ще ви бъде върната по същия начин, по който ни е била предадена при подаване на рекламацията,

освен ако не поискате друг начин на връщане съгласно чл. 2.11.5. от настоящия рекламационен ред. В случай че рекламацията не бъде

разгледана навреме, имате право да се откажете от договора или да поискате разумна отстъпка съгласно чл. 2.9.1. от настоящия

рекламационен ред. Ако рекламацията Ви бъде призната, срокът на правата от неизпълнение съгласно чл. 2.5.

от настоящия рекламационен ред се удължава с периода, през който е продължило разглеждането на рекламацията Ви.

2.14. Възстановяване на разходите по рекламацията. Ако рекламацията Ви бъде уважена, имате право на възстановяване на необходимите

разходи, които са били разумно направени при упражняването на правата Ви, произтичащи от отговорността за дефекти в стоките. Ако

упражняването на правата, произтичащи от дефектно изпълнение и отстраняването на дефектите, изисква разглобяване на стоки, които са били сглобени в съответствие

с естеството и предназначението на стоките, преди дефектът да стане явен, ние ще разглобим дефектните стоки и ще сглобим

ремонтираните или новите стоки, или ще Ви възстановим разходите, свързани с това. Ако рекламацията бъде

отхвърлена, имаме право на компенсация за необходимите разходи, направени от нас за връщането на Вашите стоки.

Ако не вземете стоките, предмет на рекламацията, в разумен срок, след като сме Ви уведомили за възможността да вземете стоките след

обработката на рекламацията, имаме право на обезщетение за съхранение в размер на 10 CZK за всеки започнат ден.

 

2.15. Потвърждение на рекламацията. След обработката на рекламацията ще Ви издадем потвърждение за датата и начина на обработка на

рекламацията, включително потвърждение за ремонта и неговата продължителност, или писмена обосновка за

отхвърляне на рекламацията.

 

3. ЖАЛБИ ЗА ДЕФЕКТИ В СТОКИТЕ ОТ ПРЕДПРИЕМАЧИ И НЕПРЕДПРИЕМАЧИ

3.1. Обхват. Тази част от процедурата за подаване на жалби се отнася за Вас само ако сте предприемач или

непредприемач и регулира нашата отговорност за дефекти в стоките.

3.2. Нашата отговорност за дефекти в стоките. Ние ще Ви доставим стоките в договореното количество, качество и дизайн. Ако

качеството и дизайнът не са договорени, ние ще Ви доставим стоките в качество и дизайн, подходящи за целта, която е ясна от

договора; в противен случай – за обичайната цел. Ако количеството е посочено само приблизително, ние ще определим точното количество.

Ако стоките имат дефект в момента на прехвърляне на риска към Вас, ние носим отговорност за него. Това не се отнася

за дефекти, които биха могли да бъдат открити при проявяване на нормална грижа в момента на сключване на договора.

 

3.3. Ограничение на отговорността. Ние не носим отговорност пред Вас

3.3.1. за стоки, продадени на по-ниска цена поради дефект, за който е била договорена по-ниската цена,

3.3.2. за износване на стоките, причинено от нормалната им употреба,

3.3.3. за употребявани стоки за износване, съответстващо на степента на предишната им употреба,

3.3.4. за дефекти в стоките, ако това е резултат, по-специално в случая на стоки за еднократна употреба и стоки, подлежащи на бързо разваляне, от тяхната същност,

3.3.5. за дефекти в стоките, ако сте били наясно с тях преди да приемете доставката на стоките,

3.3.6. за дефекти в стоките, ако сте ги причинили сами.

3.3.7. ако преди сключването на договора сме Ви уведомили изрично, че определена характеристика на стоките, които закупувате,

е различна и Вие сте изрично се съгласили с това при сключването на договора;

3.3.8. за съвместимостта на продадените части на стоките с други части, които не са одобрени от нас или от производителя,

освен ако съвместимостта е била изрично договорена между нас и Вас предварително.

3.4. Срок за упражняване на правата, произтичащи от неизправно изпълнение. Вие сте длъжни да проверите стоките възможно най-скоро и да проверите

техните свойства и количество. Вие сте длъжни да упражните правата си, произтичащи от отговорността за дефекти в стоките, без

неоправдано забавяне, след като сте могли да откриете дефектите при навременна проверка и с достатъчно внимание. Най-късно

правото може да бъде упражнено в срок от 6 месеца, а в случай на скрит дефект – в срок от 2 години след доставката на стоката, но винаги без неоправдано забавяне, след като сте могли да откриете дефекта с достатъчно внимание. В противен случай правото Ви

на отговорност за дефекти в стоките изтича и няма да Ви бъде предоставено.

3.5. Вашите права в случай на незначително нарушение на договора. Ако дефектът представлява незначително нарушение на договора, имате

право:

3.5.1. да бъде отстранен дефектът, или

3.5.2. да получите разумна отстъпка от покупната цена.

Ако не ни уведомите за избраното от Вас право, ние можем да отстраним дефекта чрез ремонт на стоките, доставка на нови стоки или

доставка на това, което не сме Ви доставили. Не можете да промените избраното от Вас право по-късно без нашето съгласие.

3.6. Вашите права в случай на съществено нарушение на договора. Ако дефектът представлява съществено нарушение на договора, Вие имате

правото:

3.6.1. да бъде отстранен дефектът чрез доставка на нови стоки без дефекти или доставка на липсващи стоки,

3.6.2. да бъде отстранен дефектът чрез ремонт на стоките,

3.6.3. да бъде предоставена разумна отстъпка от покупната цена, или

3.6.4. да бъде прекратен договорът.

За съществено нарушение на договора се счита доставката на стоки с дефект, за който ние е трябвало да знаем в момента на

сключването на договора и който, ако сте го предвидили, не бихте сключили договора с нас; в други случаи

нарушението на договора се счита за несъществено. Ако не ни уведомите за избраното от Вас право при съобщаване на дефекта или

без неоправдано забавяне след това, имате същите права, както в случай на незначително нарушение на договора. Не можете

да промените избраното от Вас право по-късно без нашето съгласие.

3.7. Невъзможност да поискате отказ от договора и доставка на нови стоки. Ако не можете да върнете стоките в

състоянието, в което сте ги получили, не можете да се откажете от договора или да поискате доставка на нови стоки. Това

не се отнася

3.7.1. ако промяната в състоянието е била причинена от проверка за установяване на дефекта в стоките,

3.7.2. ако сте използвали стоките, преди да откриете дефекта,

3.7.3. ако не сте причинили невъзможността за връщане на стоките в непроменено състояние чрез ваши действия или бездействия, или

3.7.4. ако сте продали стоките, преди да откриете дефекта, сте ги консумирали или сте ги променили по време на

нормалната им употреба; ако това се е случило само частично, ще ни върнете това, което все още можете да върнете, и ще ни предоставите

компенсация за останалата част до сумата, от която сте се възползвали от използването на стоките.

3.8. Процедура за рекламации. Ако желаете да упражните правото си на рекламация за дефекти, трябва да ни уведомите за дефекта в стоките

в разумен срок и да ни предадете стоките за проверка. Можете да направите това, като:

3.8.1. изпратите стоките на адреса на седалището ни,

3.7.1. ако промяната в състоянието е била причинена от проверка за установяване на дефекта в стоките,

3.7.2. ако сте използвали стоките, преди да откриете дефекта,

3.7.3. ако не сте причинили невъзможността за връщане на стоките в непроменено състояние чрез ваши действия или бездействия, или

3.7.4. ако сте продали стоките, преди да откриете дефекта, сте ги консумирали или сте ги променили по време на

нормалната им употреба; ако това се е случило само частично, ще ни върнете това, което все още можете да върнете, и ще ни предоставите

компенсация за останалата част до сумата, от която сте се възползвали от използването на стоките.

3.8. Процедура за рекламации. Ако желаете да упражните правото си на рекламация за дефекти, трябва да ни уведомите за дефекта в стоките

в разумен срок и да ни предадете стоките за проверка. Можете да направите това, като:

3.8.1. изпратите стоките на адреса на седалището ни,

3.9.4. да предоставите вашите идентификационни и контактни данни с цел да бъдете информирани за разглеждането на жалбата,

3.9.5. да посочите желания начин на доставка на стоките след разглеждане на жалбата (лично получаване или доставка на вашия адрес).

3.10. Разглеждане на жалби. Вашата жалба ще бъде разгледана в срок от 45 дни от получаването й. Ще бъдете уведомен за решението по

жалбата и стоките ще ви бъдат върнати по същия начин, по който са ни били доставени при подаване на жалбата,

освен ако не се споразумеем за друг начин на връщане. Ако жалбата ви бъде приета, срокът

за упражняване на правата ви, произтичащи от неизпълнението, се удължава с времето, необходимо ни за разглеждане на жалбата.

3.11. Възстановяване на разходите по рекламацията. Ако Вашата рекламация бъде уважена, имате право на възстановяване на необходимите

разходи, които са били разумно направени при упражняването на правото Ви да предявите претенция за дефекти в стоките. Ако

рекламацията бъде отхвърлена, имаме право на възстановяване на необходимите разходи, направени от нас при връщането на Вашите

стоки. Ако не вземете стоките, предмет на рекламацията, в разумен срок, след като сме Ви уведомили за възможността да

вземете стоките след обработката на рекламацията, имаме право на компенсация за съхранение в размер на 10 CZK за всеки ден от съхранението.

4. ГАРАНЦИЯ ЗА КАЧЕСТВО

4.1. Гаранция за качество. Моля, имайте предвид, че ние не предоставяме специална гаранция за качеството на стоките, които продаваме.

Въпреки това, Вие може да имате право на гаранция за качество от друг гарант (вижте член 4.2.

от настоящите правила за рекламации), ако този друг гарант декларира, че ще Ви удовлетвори над

обхвата на Вашите законни права, произтичащи от дефектно изпълнение, по-специално чрез възстановяване на покупната цена, замяна или ремонт на стоките,

или предоставяне на услуга в това отношение, ако стоките не притежават свойствата, посочени в гаранционната декларация

(гаранционна карта). Гаранция за качество възниква и по отношение на друг гарант чрез декларация, направена

в реклама, достъпна най-късно в момента на сключване на договора за покупка.

 

4.2. Гарант. Моля, имайте предвид, че гарантът може да не сме ние, а например производителят на стоката

или друго лице. Информация за гаранта можете да намерите в съответната гаранционна декларация (гаранционен лист),

ако стоката е обхваната от гаранция.

4.3. Гаранция в специални случаи. Ако гарантът гарантира, че стоката ще запази своите функции и производителност при нормална употреба за определен период от време,

имате право по гаранцията най-малко на доставка на нова стока без

дефекти или на ремонт на стоката. Същите последици има и посочването на гаранционния срок или срока на годност на стоката върху опаковката

на стоката от нейния производител.

4.4. Exercising rights under the warranty. В случай че производителят на стоките, предлагани в нашия интернет магазин (или друг

гарант), предоставя гаранция за качеството на тези стоки или други подобни предимства, Вие сте длъжни

да упражните произтичащите от това права и да се разплатите директно с производителя на стоките (или друг гарант), който

предоставя тази специална гаранция за качеството или други подобни предимства. Дефект, покрит от гаранцията, трябва да бъде рекламиран

пред гаранционния доставчик в срока, определен от продължителността на гаранционния срок. Обръщаме Ви внимание, че правата, произтичащи от такава

гаранция за качество или други подобни предимства, предоставяни от производителя или друг гаранционен доставчик,

не се регулират от настоящия рекламационен ред, нито от нашите търговски условия.

 

5. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

5.1. Разрешаване на потребителски спорове. Ако сте потребител, бихме искали изрично да Ви уведомим, че

потребителските спорове, произтичащи от настоящия рекламационен ред или свързани с него по друг начин, се разрешават съгласно

разпоредбите на § 20d и следващите и § 20n и следващите от Закон № 634/1992 Сб., за защита на потребителите, в редакцията на по-късните

нормативни актове, като орган за извънсъдебно разрешаване на потребителски спорове, са от компетенцията на Чешката търговска

инспекция. Интернет адресът на органа за извънсъдебно разрешаване на потребителски спорове е https://www.coi.cz/.

Потребителят може да използва за извънсъдебно разрешаване на потребителски спор от договор, сключен онлайн, и

платформата за онлайн разрешаване на спорове, създадена от Европейската комисия на адрес: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

5.2. Достъпност на рекламационния ред. Настоящият рекламационен ред е достъпен на уебсайта:

https://www.EMSzero.bg/reglament-za-reklamatsii

5.3. Влизане в сила. Настоящият рекламационен ред влиза в сила на 1.9.2024 г. и замества всички предишни рекламационни

реди, издадени от компанията RationalFans.